Bij de families die ik begeleid neem ik mezelf mee als mens. Persoonlijker kan ik het niet maken en vermenigvuldig dat met een maximaal serviceniveau.
Mijn eigen normen en waarden verlang ik ook van mijn leveranciers. Ik ben kritisch, opbouwend, voor mijn leveranciers een snelle betaler en afspraak is afspraak.
Families zijn natuurlijk vrij om een eigen leverancier van bijvoorbeeld drukwerk of bloemen te kiezen. Wie ben ik om daar niet aan mee te werken.
En zo geschiede vorig week dat een lieve familie een bloemstuk bestelde bij de bloemist waar ze vaker kwamen in het dorp. Vol emotie vertelde mevrouw in de bloemenwinkel dat haar lieve man vrij plots was overleden. De Bloemen werden meteen vooraf betaald en op de vraag of het grote stuk naar Leusden gebracht kon worden wat het antwoord NEE. Mevrouw keek wat beteuterd en zei: ok dan haal ik het wel op.
Deze lieve dame vertelde mij dit verhaal en ik keek haar aan….
Ze zei tegen mij: Linda jouw bloemist had het natuurlijk wel gebracht? Ik knikte en zei tegen haar. Geeft niets ik haal het voor u op en breng het naar het rouwcentrum zodat het in de rouwkamer bij uw man staat.
Service tot de max…. De bloemenwinkel bezocht ik, haalde het stuk op en kon het natuurlijk niet laten om er een opmerking over te maken. Het meisje in de winkel keek mij schuchter aan. De ondernemer achter deze bloemenwinkel houdt er kennelijk een ander idee op na.
En daarom……… Was ik zo blij afgelopen dinsdag met dit prachtige bloemstuk met fluitekruid (…..in november…, mevrouw haar favoriete bloem) gemaakt en persoonlijk afgeleverd door Herco van Loon van Beleving uit Soest!
Een ondernemer die ook vindt dat service, luisteren en empathisch vermogen essentiële onderdelen zijn van kwaliteit! Ik hou ervan.
December 2023